Avustralya Başbakanı: Murdoch'un gazeteleri için biz de inceleme başlatacağız

Avustralya Başbakanı: Murdoch'un gazeteleri için biz de inceleme başlatacağız

14 Temmuz 2011 Perşembe 21:54
Avustralya Başbakanı: Murdoch'un gazeteleri için biz de inceleme başlatacağız
LONDRA (CİHAN)- Rupert Murdoch'un telekulak skandalı İngiliz gazetelerinin manşetlerini meşgul etmeye devam ediyor. Son olarak gazeteler, Avustralya Başbakanı Julia Gillard'ın Murdoch'un gazeteleri için Avustralya meclisinde de soruşturma başlatacağız. haberlerine yer veriyor. Murdoch, bu ülkedeki gazetelerin üçte ikisine sahip bulunuyor.Haberi bugün internet sayfasından duyuran Daily Telegraph, Avustralya Başbakanı Julia Gillard'ın Ülkemde de bu 'korkunç' telefon dinlemelerinin yapılıp yapılmadığını inceleyeceğiz. sözlerine yer veriyor. Haberde, ülke meclisinde en çok sandalyeye sahip iktidar Yeşiller partisinin, Murdoch'un gazetelerine yönelik soruşturma başlatacağı belirtiliyor. Gazete ayrıca, Murdoch'un Avustralya'daki tüm gazetelerin üçte ikisinin sahibi olduğu ve medyada tekel oluşturduğu bilgilerine dikkat çekiyor.2009 yılındaki yaptığı bir haberle skandalı ilk kez ortaya çıkaran Guardian gazetesi BSkyB ihalesinden çekilme Murdoch'u nasıl etkiler? başlığıyla verdikleri manşet haberinde, İngiltere'nin Murdoch için güvenilir bir liman olmaktan çıktığını ve ülkeden bütün yatırımlarını çekebileceği yorumunda bulunuyor. Haberde, Avustralya asıllı medya patronunun ABD'deki gazetesi Wall Street Journal, Murdoch'un İngiltere'de sahip olduğu Times, The Sunday Times ve The Sun gazetelerinin satışı için piyasa araştırması yaptığını yazıyor sözlerine yer verildi. İngiltere'deki tüm gazetelerini elden çıkarması Murdoch'u telekulak davasında temize çıkarmaz sözlerine yer veren gazete, Başbakan David Cameron'un açılacak olan bağımsız soruşturmayı kastederek ''Rupert Murdoch da ifade vermeye çağrılmalı'' sözlerini aktarıyor.Independent ilk sayfasından verdiği haberde telekulak skandalının Amerika'ya sıçradığına dikkat çekerek, Amerikan senatosunda da, Murdoch'a bağlı Amerikan gazetelerinin özellikle 11 Eylül olayı sonrası İngiltere'dekine benzer gizli telefon dinlemesi yapılıp yapılmadığının soruşturulması çağrılarının yükseldiğini bildiriyor.Ekonomi gazetesi Financial Times da Murdoch'un siyasi baskılara boyun eğerek İngiltere'nin en değerli yayın kuruluşu BSkyB'nin 13 milyar dolar civarındaki ihalesine girmekten vazgeçtiğini yazıyor. Telekulak skandalının faturasının giderek kabardığını aktaran Times ise BSkyB ihalesinden geri çekilen Murdoch grubunun 60 milyon doları aşkın para ödemek zorunda kalacağını; ayrıca telefonları dinlenenlere ödenecek tazminatlar için de 30 milyon doların üzerinde bir fon ayırdıklarını yazıyor. CİHAN
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.