Murdoch'un 'manevi kızı' Brooks, istifa etti

Murdoch'un 'manevi kızı' Brooks, istifa etti

15 Temmuz 2011 Cuma 14:30
Murdoch'un 'manevi kızı' Brooks, istifa etti
LONDRA (CİHAN)- İngiltere'de telekulak skandalı ile gündeme oturan News International (NI) şirketinin yöneticisi Rebekah Brooks, bu görevinden ayrılmak için patronu James Murdoch'a istifa dilekçesini verdiğini açıkladı.Görevinden niçin istifa ettiğini açıklayan bir veda mektubu yazan Brooks, Doğru gündemi oluşturmak için yıllardır gururla çalıştığım NI grubundan, bugün yanlış haberlerin liderliğini yaptığı için ayrılıyorum. sözlerine yer verdi.Çok sevdiği şirketin itibarının ve çok değer verdiği basın özgürlüğünün risk altında olduğunu söyleyen Brooks, NI'nin yöneticisi olarak, kalplerini yaraladığımız insanlardan dolayı büyük büyük bir üzüntü duyuyor ve bütün bunlardan kendimi sorumlu tutuyorum. şeklinde konuştu.Doğru ve sorumluluk duygusuyla hareket etme arzumdan dolayı bu konunun aydınlığa çıkması noktasında bir köprü olmak istiyordum. diyen Brooks, tartışmaların odağında isim olarak bu konuda başarılı olamadığını kaydetti. Brooks, patronları Rupert ve James Murdoch'a istifa dilekçesini verdiğini ve bu sefer istifasının kabul edildiğini aktardı.Brooks, telekulak skandalının ilk patlak verdiği ve geçtiğimiz pazar günü yayın hayatına son veren News of The World (NotW) gazetesi başta olmak üzere Times, The Sun, Sunday Times ve BSkyB'nin yüzde 39'una sahip olan NI yöneticilik görevini 2009 yılından bu yana sürdürmekteydi. Rupert Murdoch'un manevi kızı olarak da bilinen ve telefon dinleme skandalının odak isimlerinden biri haline gelen Brooks, 2000-2003 yılları arasında NotW gazetesinin, 2003-2009 yıllarında ise The Sun'ın editörlük görevini üstlenmişti.Rebekah Brooks bir önceki gün de, meclis komisyonu tarafından yasa dışı telefon dinlediği iddiaları nedeniyle tepkilere neden olan ve kapatılan News of the World gazetesinin sahibi Rupert Murdoch, gazetenin yönetim kurulu başkanı oğlu James Murdoch ile birlikte soruları yanıtlamaya çağrılmıştı.Dünyanın en büyük medya patronlarından Rupert Murdoch, aralarında siyasetçiler, kraliyet ailesi ve ölen İngiliz askerlerinin yakınlarının da bulunduğu birçok kişinin telefonlarını yasa dışı olarak dinlediği ortaya çıkan News of the World gazetesini kapatmış, yüzde 39'una sahip olduğu BSkyB dijital uydu kanalının tamamını satın almak için verdiği teklifi ise baskılar sonucu geri çekmek zorunda kalmıştı. CİHAN
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.