Bakan Çağlayan: Avrupa oksijen çadırındayken biz büyümede dünya şampiyonu olduk

30 Kasım 2011 Çarşamba 21:47

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, Türiye'nin artık dünyada artık sözü geçen bir ülke olduğunu belirterek, "Avrupa bugün darmadağınken, Avrupa'nın bir çok ülkesi bugün oksijen çadırında yaşamlarını sürdürürken, biz elev Allah büyümede dünya şampiyonu oluyoruz. İhracat ve istihdat rekorları kırıyoruz. Cumhuriyet tarihinde ilk defa 25 milyon insan istihdam edilmiş vaziyette. Bunlar hayal bile edilemeyecek gelişmelerdi." dedi.
Balıkesir Sanayi Odası (BSO)'nun yeni hizmet binasının açılış töreniyle vergi ve ihracat rekortmenlerine ödül vermek için Balıkesir'e gelen Bakan Çağlayan, bazı ziyaretlerde bulundu. Öğlen saatlerinde özel uçakla Balıkesir Havaalanı'na inen Bakan Çağlayan, ilk olarak Valilik ziyaretinde bulundu. Vali Yılmaz Arslan'ı makamında ziyaret eden Bakan Zafer Çağlayan'a, AK Parti Genel Başkan Yardımcısı ve Balıkesir Milletvekili Ahmet Edip Uğur, Belediye Başkanı İsmail Ok, BSO Meclis Başkanı Rona Yırcalı ve diğer yetkililer de eşlik etti.
Valilik binasına girişte çiçeklerler karşılanan Bakan Çağlayan, burada bekleyen vatandaşları selamlayarak bir süre sohbet etti. Daha sonra çevrede bulunan esnafları ziyaret edip, hayırlı işler dileğinde bulundu. Valilik ziyaretinde ekonomi ve dış politika konularına değinen Bakan Çağlayan, ihracatın ciddi anlamda artırılması, ekonominin gelişmesi açısından 9 yılda elde edilen olumlu sonuçları artırmanın gayreti içinde olduklarını söyledi. Dokuz yıl önce ihracatın 36 milyar dolar olduğunu aktaran Bakan Çağlayan, bu yıl ise Cumhuriyet tarihinin rekorunun kırıldığını bildirdi.
Konuşmasında Suriye'de yaşanan iç karışıklığa da değinen Bakan Çağlayan, "Suriye en uzun sınır komşumuz. Suriye'de vatandaşımız, akrabalarımız var. İhracatımızda dün itibarıyla geçen yıla göre yüzde 7'lik bir azalma var. Aslında ilk 9 ayda ihracatımızda yüzde 8'lik bir artış vardı. Ama özellikle kasım ayında durumun gerginleşmesi, güvenlikle ilgili problemler ticaretimizi de geriye götürdü. 29 Kasım'da Suriye ile ihracatımızdaki azalma yüzde 7'dir. Yıl sonuna kadar da bu oran yüzde 10'lar seviyesinde olacaktır. Suriye halkına karşı, Suriye'deki kardeşlerimize karşı kısıtlama söz konusu değildir. Aksine Suriye halkına insani maddeler, gıda gibi ihtiyaç maddelerinin sevkine aynen devam edilecek. Suriye halkının insanca yaşaması bizi ilgilendiriyor. Bugüne kadar da başbakanımızın, hükümetimizin, devletimizin koymuş olduğu tavır bu yöndedir. Tepkimiz, Suriye yönetiminin Suriye halkının taleplerine kulak tıkaması, göz yumarak bunları dikkate almamasıdır. İnsanlar demokratik hak ve özgürlüklerini istiyor. Tunus'ta başlayıp Afrika coğrafyasındaki, Arap dünyasındaki 'Arap Baharı' diye adlandırılan bu değişim ve dönüşümü Suriye halkı da istiyor. Bu noktada Suriye yönetiminin bir an önce daha fazla kan dökmeden, daha fazla kendi vatandaşlarını, kendi insanlarını katletmeden mutlak surette bu değişim için karar vermesi için tüm çabalar." dedi.

"MİLLETİN TALEPLERİ ADETA BİR TUSUNAMİ GİBİDİR"
Daha sonra AK Parti İl Başkanlığı'nı ziyaret eden Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, burada yaptığı konuşmada, hükümetin çalışmaları hakkında bilgiler verdi. Türkiye'nin Cumhuriyet tarihinde olmayan bir siyasi durumla karşı karşıya olduğunu dikkat çeken Bakan çağlayan, "Partimizin üç seçimden sonra oylarının yüzde elliye yükseltmiş olması herkes tarafından izlenen bir gelişmedir. Türkiye ile ilgili çok önemli hedefleri olan ve vermiş olduğu sözleri yerine getiren, popilist olmayan herşeyi söyleyen bir hükümetiz. 1980 ihtilalini yaşadım, 1960 ihtilalini yaşayan bir ailenin ferdiyim. Artık Türkiye'nin bir ihtilal anayayası ile yönetiliyor olması Türkiye'nin bir ayıbıdır. Bu konuda bize çok baskı yaptılar, yolumuzu tıkamak istediler, partimizi kapatmak istediler. Millet desteği ile gelmiş olan bir partiyi milletten başka hiç bir kuvvet durduramaz. Millet istedikçe bunlar olur. Milletin talepleri adeta bir tusunami gibidir. Ne isterse onu yapar. Bu konuda artık Türkiye sivilleşiyor. Bunların hepsini de AB istiyor diye yapmıyoruz. Bunlar Türk halkının talebi olduğu için yapıyoruz." diye konuştu.

"BİZ EVEL ALLAH BÜYÜMEDE DÜNYA ŞAMPİYONU OLUYORUZ"
Türkiye'nin artık dünyada sözü geçen bir ülke konumuna geldiğini aktaran Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, şöyle devam etti: "Bundan 10 yıl önce IMF'den 1 milyar dolar borç almak için ABD'ye IMF'nin ayağına giden bir Türkiye, bugün destek olmaksızın küresel krizden son derece başarılı çıkan bir Türkiye konumuna geldi. Avrupa bugün darmadağın iken, Avrupa'nın bir çok ülkesi bugün oksijen çadırında yaşamlarını sürdürürken, biz evel Allah büyümede dünya şampiyonu oluyoruz. İhracat ve istihdat rekorları kırıyoruz. Cumhuriyet tarihinde ilk defa 25 milyon insan istihdam edilmiş vaziyette. Bunlar hayal bile edilemeyecek gelişmelerdi. Zaten bir çok muhalefet partisinin hayal edemediklerini bir gerçekleştiriyoruz. Allah bize bunu nasip etti. Diyoruz ki bunlar güzel ancak yetmez."
Bakan Çağlayan ve beraberindeki heyet daha sonra BSO'nun Organize Saniyi Bölgesi'nde yapılan yeni hizmet binasının açılış törenine katıldı. Burada açılış kurdelesini kesen Bakan Çağlayan, daha sonra sanayicilere hitab etti. Bakan Çağlayan, konuşmasının sonunda vergi ve ihracat rekortmenlerine ödül verdi. Buradi programından sonra Turyağ fabrikasını gezen Bakan Çağlayan, akşam saatlerinde uçakla Balıkesir'den ayrıldı.