Flaş Haber
Kapat

Yanlış ilaç candan etti

Çankırı'da yanlış antibiyotik alan üniversite öğrencisi 5 gündür direndiği yaşam savaşını kaybetti.

26 Kasım 2015 Perşembe 13:30
Yanlış ilaç candan etti

Çankırı Karatekin Üniversitesi Meslek Yüksekokulu Muhasebe Bölümü 2. sınıf öğrencisi Derya Yücekaya (25), 20 Kasım Cuma günü dişinin ağrıması üzerine antibiyotik içti. Bir süre sonra fenalaşan Yücekaya, ev arkadaşının haber vermesi üzerine 112 Acil Servis ekiplerince Çankırı Devlet Hastanesi’ne kaldırıldı.

Hastanenin yoğun bakım ünitesinde tedavi altına alınan Yücekaya’nın, tüm müdahalelere rağmen beyin ölümü gerçekleşti. Haberi alan Yücekaya’nın ailesi ve arkadaşları hastaneye geldi. Çankırı  Karatekin Üniversitesi Öğrenci Konseyi Başkanı Adnan Taha Tuğrul, gazetecilere yaptığı açıklamada, derin bir üzüntü içerisinde olduklarını söyledi.

Yücekaya’nın dişinin ağrıması nedeniyle bitki çayıyla antibiyotik aldığını dile getiren Tuğrul, bir süre sonra midesinin bulandığını, fenalaşması üzerine ev arkadaşının ambulans çağırdığını ifade etti.

Doktorlardan aldıkları bilgiye göre, antibiyotiğin içerisinde penisilin maddesi bulunduğunu, arkadaşlarının penisilin maddesine alerjisi olduğu için vücudunun reaksiyon verdiğini anlatan Tuğrul, şunları kaydetti: “Bu da arkadaşımızın can kaybına sebep oluyor. Arkadaşımızın beyin ölümü gerçekleşti. Ailesi Antalya ve Malatya’dan geldi. bugün organ bağışı yapıp yapmayacaklarına karar verecekler. Ondan sonra cenazeyi götüreceğiz. Üniversite olarak devamlı ailenin yanındayız.”
Son Güncelleme: 26.11.2015 13:33
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.