BBC: Murdoch, Başbakan Cameron'a para yardımında bulundu

23 Ağustos 2011 Salı 14:43
BBC: Murdoch, Başbakan Cameron'a para yardımında bulundu
LONDRA (CİHAN)- Rupert Murdoch'un İngiltere'deki medya şirketi News International'ın (NI), Başbakan David Cameron'un lideri olduğu Muhafazakar Parti'ye büyük miktarda para yardımında bulunduğu öne sürüldü.BBC'nin ortaya attığı iddiaya göre, NI'ye bağlı faaliyet gösteren ve telekulak skandalı sebebiyle yayın hayatına son verilen News of the World (NoW) gazetesi, eski editörü Andy Coulson aracılığıyla Muhafazakar partiye para yardımında bulundu. Coulson, Temmuz 2007'de NoW'daki editörlük görevinden istifa ederek, o dönem muhalefette olan Muhafazakar parti tarafından yıllık 275 bin sterlin maaşla David Cameron'un basın danışmanlığı görevine getirilmişti. İddialara göre, Murdoch'un sahibi olduğu NoW eski editörüne 2007 yılının sonuna kadar yüz binlerce sterlin para ödemeye devam etti ve bu para Coulson yoluyla Muhafazakar partinin kullanımına verildi. Telekulak skandalı meclis araştırma komisyonu üyesi İşçi Partili Tom Watson, BBC'nin ortaya çıkardığı bu bilgilerin acilen komisyon tarafından araştırılması gerektiğini belirtti. Muhafazakar partiden yapılan açıklamada ise Coulson'un işten ayrılma tazminatları ile ilgili bilgilerinin olmadığı belirtildi.Andy Coulson, David Cameron başbakan olduktan sonra da Muhafazakar parti liderinin basın danışmanlığı görevini sürdürmüş, ancak telekulak davasının bu yılın başında tekrar açılmasına karar verilmesinin ardından Ocak ayında bu görevinden istifa etmek zorunda kalmıştı. CİHAN
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.