Suriye'deki savaş hacı adaylarını Irak'a yönlendirdi

16 Ekim 2012 Salı 20:51

ŞIRNAK (CİHAN)- Dönemin Irak lideri Saddam Hüseyin'in Kuveyt'i işgal ettikten sonra yapılmayan Irak üzerinden hac ziyareti, Suriye'deki iç savaş sebebiyle yeniden başladı. Hacı adayları 22 yıl sonra Habur Sınır Kapısı üzerinden geçiş yapmak için Silopi'ye geldi.

Suriye'de yaşanan iç savaş sonrası hacı adayları yol güzergâhlarını değiştirdi. Hacı adayları Şırnak'ın Silopi ilçesi yakınlarında bulunan Habur Sınır Kapısı üzerinden hac görevlerini yerine getirmek için kutsal topraklara gitmeye başladı. Sanat Sokağı'nda çay içerek zaman geçiren hacı adaylarından Guli İsmi, Adıyaman'dan bu sabah buraya geldik. Normalde Suriye kapısından çıkış yapacaktık, ama şartlar elvermediği için Habur Sınır Kapısı'na yönlendirdiler. Mecbur burada bekliyoruz. dedi.

Mesleğinin kasap olduğunu aktaran hacı adayı Yusuf Yalçınkaya, Allah nasip ederse hacca gideceğiz. Pasaportlarımızı bekliyoruz. Pasaportlarımız geldiğinde bizleri gönderecekler. diye belirtti.
Zeynel Abidin Çelik ise Suriye'deki çatışmalardan dolayı Türkiye'nin vermiş olduğu rota bu sefer Kuzey Irak olduğu için, bu sene Irak'tan gitmek nasip oldu. Habur kapısından çıkış yapacağız. Şu an pasaportlarımı bekliyoruz. diye konuştu.

Hacı adayı Mehmet Yalçın Allah nasip ederse hac görevimi yapmaya gidiyorum. Silopi'yi biz Adıyaman gibi görüyoruz. İnsanları daha sıcak görüyoruz. Buradan gitmeyi sürekli isterim. şeklinde konuştu.
Abuzer Pepe, Daha önce Cilvegözü Sınır Kapısı'ndan gitmiştim. Şimdi ise Habur Sınır Kapısı'ndan gideceğiz. Silopi halkının misafirperverliğini gördük. Kutsal mekanlara gidiyoruz. Mutluyuz, heyecanlıyız. şeklinde duygularını dile getirdi.

Diyarbakır'dan gelen hacı adaylarından Diyarbakır Cami-Der Başkan Yardımcısı Muzaffer Karavil, Hac görevini yerine getirmek için yollara düştük. Maalesef bu sene Suriye'deki kargaşadan dolayı Suriye üzerinden gidemediğimiz için Habur'dan gitmek zorunda kaldık. Bu da bizim için sıkıntılı oldu. diye konuştu. Hacı adayı Abdullah Kutlu, Diyarbakır'dan hacı kafilesi ile geldim. Allah nasip etti, buraya kadar geldik. Silopi halkı bize iyi davranıyor, Allah razı olsun. şeklinde konuştu.

Çarşı Camii'nde öğle namazı kılmak için camiye giden hacı adaylarına namaz öncesi kısa bir konuşma yapan imam Ahmet Akdeniz, Burası Silopi. Silopi Irak'a giden Türkiye'nin bir ilçesidir. Sizleri burada misafir edeceğiz. Camilerimizi sizler için gece ve gündüz açık bulunduracağız. Memleketimiz için bütün İslam alemi için dua edin inşallah. Cenab-ı Hak kabul buyursun. dedi.

Öte yandan hacı adaylarını taşıyan bazı otobüslerde B-2 yetki belgesinin olmaması nedeni ile sınır kapısında geçişlerine izin verilmedi. Otobüs firmaları Ulaştırma Bakanlığı'na yetki belgesi almak için başvuru yaptı. Konu hakkında açıklamada bulunan İpekyolu Gümrük ve Ticaret Bölge Müdürü Hasan Eken, B-2 Yetki Belgesi olmayan otobüslerin yasal olarak sınırdan geçemeyeceklerini söyledi. Eken, B-2 Yetki Belgesi olan otobüsler, taksiler veya yaya olarak giriş yapan hacı adaylarının hiçbir sıkıntı yaşamadan rahat bir şekilde geçiş yaptıklarını kaydetti. CİHAN