Diyarbakır Sur'da çatışma; 2 şehit var
Terör örgütü PKK'ya yönelik operasyonlar sırasında çıkan çatışmada 2 güvenlik görevlisi şehit oldu. Diyarbakır'ın Sur ilçesinde PKK'ya yönelik gerçekleştirilen operasyonlarda çıkan çatışmada 2 asker şehit oldu.
Diyarbakır Sur'da son durum, Diyarbakır'ın Sur İlçesi'nde PKK'lı teröristlerle güvenlik güçleri arasında çatışmalar bugün de devam ederken 1 astsubay ve 1 uzman çavuş şehit düştü. 6 mahallesinde sokağa çıkma yasağı süren Sur İlçesi'nde bugün saat 11.30'dan itibaren 5 mahalle ve 1 caddede daha sokağa çıkma yasağı getirildi ve operasyonlar yoğunlaştı.
Sur'da bugün bombalı tuzakları kaldırmayı sürdüren güvenlik güçleri ile PKK'lılar arasında çatışma çıktı. Çatışmada PKK'lıların keskin nişancı tüfeği Kanas ile açtığı ateşte 2 asker ile roketatarlı düzenlediği saldırıda 6 asker olmak üzere 8 asker yaralandı.
Yaralılar ambulanslarla çatışma bölgesinden alınarak, Diyarbakır Asker Hastanesi'nde kaldırıldı. Yaralılardan durumu ağır olan ve henüzzkimlikleri açıklanmayan 1 astsubay ile 1 uzman çavuş, doktorların yaptığı tüm müdahaleye rağmen kurtarılamayarak şehit oldu. Yaralı 6 güvenlik görevlisinin tedavileri ise sürüyor.
Çatışmaların devam ettiği sık sık silah ve patlama seslerinin geldiği Suriçi kesiminde 15 mahalleden Cevatpaşa, Fatihpaşa, Dabanoğlu, Hasırlı, Cemal Yılmaz ve Savaş mahallelerinde hendeklerin kapatılması, barikatların kaldırılması ve PKK'lıların etkisiz hale getirilmesi için 2 Aralık'ta sokağa çıkma yasağı getirildi. İlçede günlerdir çatışmalar olurken Sur Kaymakamlığı, Abdaldede, Alipaşa, Lalebey, Süleyman Nazif ve Ziya Gökalp mahalleleri ile Melikahmet Caddesi'nde de bugün saat 11.30'dan itibaren sokağa çıkma yasağı getirildiğini açıkladı.
Yaralılar ambulanslarla çatışma bölgesinden alınarak, Diyarbakır Asker Hastanesi'nde kaldırıldı. Yaralılardan durumu ağır olan 1 polis ile 1 astsubay doktorların yaptığı tüm müdahaleye rağmen kurtarılamayarak şehit oldu. Yaralı 6 güvenlik görevlisinin tedavileri ise sürüyor.
Çatışmaların devam ettiği sık sık silah ve patlama seslerinin geldiği Suriçi kesiminde 15 mahalleden Cevatpaşa, Fatihpaşa, Dabanoğlu, Hasırlı, Cemal Yılmaz ve Savaş mahallelerinde hendeklerin kapatılması, barikatların kaldırılması ve PKK'lıların etkisiz hale getirilmesi için 2 Aralık'ta sokağa çıkma yasağı getirildi. İlçede günlerdir çatışmalar olurken Sur Kaymakamlığı, Abdaldede, Alipaşa, Lalebey, Süleyman Nazif ve Ziya Gökalp mahalleleri ile Melikahmet Caddesi'nde de bugün saat 11.30'dan itibaren sokağa çıkma yasağı getirildiğini açıkladı.
Sur Kaymakamlığı'ndan yapılan açıklamada şöyle:
'İlçemiz Sur içi mahallelerinde silahlı terör örgütü mensuplarınca barikat kurma, hendek kazma ve bombalı tuzaklama faaliyetleri neticesinde eğitim öğretim faaliyetlerinin, sağlık hizmetlerinin, ibadethanelerde icra edilen din hizmetlerinin sunulmasında ve vatandaşlarımızın bu hizmetlere ulaşmasında sorunlar yaşanmaktadır. Bu durum nedeni ile ilçemiz merkez mahallelerinde vatandaşlarımızın günlük yaşamını normal şartlar altında sürdürmesinin zorlaştığı ve ticari hayatın aksadığı gözlemlenmiştir. Bu bakımdan kamu düzeninin sağlanması, sokak aralarındaki barikatların kaldırılması hendeklerin kapatılması ve kurulan bombalı düzeneklerin imhası çalışmaları esnasında sivil vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini temin etme adına ilçemiz Suriçi'nde bulunan Abdaldede, Alipaşa, Lalebey, Süleyman Nazif ve Ziya Gökalp Mahalleleri ile Melikahmet Caddesinde 27 Ocak 2016 Çarşamba günü saat 11:30 itibari ile ikinci bir emre kadar Kaymakamlığımızca sokağa çıkma yasağı ilan edilmiştir. Vatandaşlarımızın söz konusu yasağa riayet etmeleri kendi can ve güvenliklerinin temin edilmesi adına önem arz etmektedir.'
SUR'DAN GÖÇ DEVAM EDİYOR
Sur İlçesi'nde bugün sokağa çıkma yasağı ilan edilen 5 mahallede yaşayanların büyük bölümü, yasak kararı açıklanmadan önce evlerini terk etti. Sabahın erken saatlerinden itibaren yaşadıkları mahallelere hendek kazılıp, barikat kurulduğunu gören bir çok aile evlerini terk etti. Sur ilçesinin Urfakapı bölgesinden kimisi yanlarına aldıkları, kimisi ile el arabasına koydukları bazı eşyasıyla ilçeden ayrılanlar yaşanan duruma isyan etti.
Hendekler kazıldıktan sonra evlerini terk etmek zorunda kaldıklarını söyleyen vatandaşlar, 'Perişan bir haldeyiz, gidecek yerimiz yok. olan bize oluyor. Hendekler kazıldıktan sonra bize burayı boşaltın dediler. Yeter artık bu savaşın bitmesini istiyoruz' dedi.
Bu arada bugün sokağa çıkma yasağı ilan edilen 5 mahalleye giren güvenlik güçleri hendek ve barikatları kaldırmak için çalışmalarına başladı.
BİR GECEDE ÜÇ OKULA SALDIRI
Bu arada Van’ın İpekyolu ilçesinde kimliği belirsiz kişiler tarafından üç okula saldırı düzenlendi.
Edinilen bilgiye göre, sabaha karşı kimliği belirsiz kişiler, Bostaniçi Mahallesi’ndeki Anadolu Lisesi, Kevenli Mahallesi’ndeki İpekyolu İlköğretim Okulu ile Yeni Mahalle’deki Eczacılar Birliği İlköğretim Okulu’na saldırı düzenledi. Okulun kapısını kırarak içeri giren kimliği belirsiz kişiler okulların penceresini, masalarını, dolaplarını ve bilgisayarlarını kırarak maddi zarar verdi.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İpekyolu Milli Eğitim Müdürü Şükrullah Yavuzer, okullara saldıran kişilerin aynı kişiler olduğunu belirterek, “Büyük ihtimalle bunlar aynı kişiler tarafından yapılmıştır. Çünkü üç okulumuzda da aynı yöntemle kapılar kırılmış, dolaplar açılmış ve malzemelere zarar verilmiştir. Bunu yapanlar parmak izi bırakmamak için eldiven kullanmış ve tespit edilmemek için kamera kayıt cihazlarını da beraberinde götürmüşlerdir. Ancak bir okulumuzda kamera kayıt cihazı gizli bir bölmede olduğu için bu kişiler bu okulumuzdaki kamera kayıt cihazını götürememişlerdir. Bizlerde şimdi bu kamera kayıtlarından mevcut kişilerin yakalanması için girişimlerde bulunacağız. İnşallah bir an evvel bu kişilerin yakalanmalarını ümit ediyoruz” dedi.
Yavuzer, okullardaki hasarların giderilmesi için çalışmaların da başlatıldığını sözlerine ekledi.
Terör örgütü PKK'ya yönelik operasyonlar sırasında çıkan çatışmada 2 güvenlik görevlisi şehit oldu. Diyarbakır'ın Sur ilçesinde PKK'ya yönelik gerçekleştirilen operasyonlarda çıkan çatışmada 2 asker şehit oldu.
Diyarbakır Sur'da son durum, Diyarbakır'ın Sur İlçesi'nde PKK'lı teröristlerle güvenlik güçleri arasında çatışmalar bugün de devam ederken 1 astsubay ve 1 uzman çavuş şehit düştü. 6 mahallesinde sokağa çıkma yasağı süren Sur İlçesi'nde bugün saat 11.30'dan itibaren 5 mahalle ve 1 caddede daha sokağa çıkma yasağı getirildi ve operasyonlar yoğunlaştı.
Sur'da bugün bombalı tuzakları kaldırmayı sürdüren güvenlik güçleri ile PKK'lılar arasında çatışma çıktı. Çatışmada PKK'lıların keskin nişancı tüfeği Kanas ile açtığı ateşte 2 asker ile roketatarlı düzenlediği saldırıda 6 asker olmak üzere 8 asker yaralandı.
Yaralılar ambulanslarla çatışma bölgesinden alınarak, Diyarbakır Asker Hastanesi'nde kaldırıldı. Yaralılardan durumu ağır olan ve henüzzkimlikleri açıklanmayan 1 astsubay ile 1 uzman çavuş, doktorların yaptığı tüm müdahaleye rağmen kurtarılamayarak şehit oldu. Yaralı 6 güvenlik görevlisinin tedavileri ise sürüyor.
Çatışmaların devam ettiği sık sık silah ve patlama seslerinin geldiği Suriçi kesiminde 15 mahalleden Cevatpaşa, Fatihpaşa, Dabanoğlu, Hasırlı, Cemal Yılmaz ve Savaş mahallelerinde hendeklerin kapatılması, barikatların kaldırılması ve PKK'lıların etkisiz hale getirilmesi için 2 Aralık'ta sokağa çıkma yasağı getirildi. İlçede günlerdir çatışmalar olurken Sur Kaymakamlığı, Abdaldede, Alipaşa, Lalebey, Süleyman Nazif ve Ziya Gökalp mahalleleri ile Melikahmet Caddesi'nde de bugün saat 11.30'dan itibaren sokağa çıkma yasağı getirildiğini açıkladı.
Yaralılar ambulanslarla çatışma bölgesinden alınarak, Diyarbakır Asker Hastanesi'nde kaldırıldı. Yaralılardan durumu ağır olan 1 polis ile 1 astsubay doktorların yaptığı tüm müdahaleye rağmen kurtarılamayarak şehit oldu. Yaralı 6 güvenlik görevlisinin tedavileri ise sürüyor.
Çatışmaların devam ettiği sık sık silah ve patlama seslerinin geldiği Suriçi kesiminde 15 mahalleden Cevatpaşa, Fatihpaşa, Dabanoğlu, Hasırlı, Cemal Yılmaz ve Savaş mahallelerinde hendeklerin kapatılması, barikatların kaldırılması ve PKK'lıların etkisiz hale getirilmesi için 2 Aralık'ta sokağa çıkma yasağı getirildi. İlçede günlerdir çatışmalar olurken Sur Kaymakamlığı, Abdaldede, Alipaşa, Lalebey, Süleyman Nazif ve Ziya Gökalp mahalleleri ile Melikahmet Caddesi'nde de bugün saat 11.30'dan itibaren sokağa çıkma yasağı getirildiğini açıkladı.
Sur Kaymakamlığı'ndan yapılan açıklamada şöyle:
'İlçemiz Sur içi mahallelerinde silahlı terör örgütü mensuplarınca barikat kurma, hendek kazma ve bombalı tuzaklama faaliyetleri neticesinde eğitim öğretim faaliyetlerinin, sağlık hizmetlerinin, ibadethanelerde icra edilen din hizmetlerinin sunulmasında ve vatandaşlarımızın bu hizmetlere ulaşmasında sorunlar yaşanmaktadır. Bu durum nedeni ile ilçemiz merkez mahallelerinde vatandaşlarımızın günlük yaşamını normal şartlar altında sürdürmesinin zorlaştığı ve ticari hayatın aksadığı gözlemlenmiştir. Bu bakımdan kamu düzeninin sağlanması, sokak aralarındaki barikatların kaldırılması hendeklerin kapatılması ve kurulan bombalı düzeneklerin imhası çalışmaları esnasında sivil vatandaşlarımızın can ve mal güvenliğini temin etme adına ilçemiz Suriçi'nde bulunan Abdaldede, Alipaşa, Lalebey, Süleyman Nazif ve Ziya Gökalp Mahalleleri ile Melikahmet Caddesinde 27 Ocak 2016 Çarşamba günü saat 11:30 itibari ile ikinci bir emre kadar Kaymakamlığımızca sokağa çıkma yasağı ilan edilmiştir. Vatandaşlarımızın söz konusu yasağa riayet etmeleri kendi can ve güvenliklerinin temin edilmesi adına önem arz etmektedir.'
SUR'DAN GÖÇ DEVAM EDİYOR
Sur İlçesi'nde bugün sokağa çıkma yasağı ilan edilen 5 mahallede yaşayanların büyük bölümü, yasak kararı açıklanmadan önce evlerini terk etti. Sabahın erken saatlerinden itibaren yaşadıkları mahallelere hendek kazılıp, barikat kurulduğunu gören bir çok aile evlerini terk etti. Sur ilçesinin Urfakapı bölgesinden kimisi yanlarına aldıkları, kimisi ile el arabasına koydukları bazı eşyasıyla ilçeden ayrılanlar yaşanan duruma isyan etti.
Hendekler kazıldıktan sonra evlerini terk etmek zorunda kaldıklarını söyleyen vatandaşlar, 'Perişan bir haldeyiz, gidecek yerimiz yok. olan bize oluyor. Hendekler kazıldıktan sonra bize burayı boşaltın dediler. Yeter artık bu savaşın bitmesini istiyoruz' dedi.
Bu arada bugün sokağa çıkma yasağı ilan edilen 5 mahalleye giren güvenlik güçleri hendek ve barikatları kaldırmak için çalışmalarına başladı.
BİR GECEDE ÜÇ OKULA SALDIRI
Bu arada Van’ın İpekyolu ilçesinde kimliği belirsiz kişiler tarafından üç okula saldırı düzenlendi.
Edinilen bilgiye göre, sabaha karşı kimliği belirsiz kişiler, Bostaniçi Mahallesi’ndeki Anadolu Lisesi, Kevenli Mahallesi’ndeki İpekyolu İlköğretim Okulu ile Yeni Mahalle’deki Eczacılar Birliği İlköğretim Okulu’na saldırı düzenledi. Okulun kapısını kırarak içeri giren kimliği belirsiz kişiler okulların penceresini, masalarını, dolaplarını ve bilgisayarlarını kırarak maddi zarar verdi.
Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan İpekyolu Milli Eğitim Müdürü Şükrullah Yavuzer, okullara saldıran kişilerin aynı kişiler olduğunu belirterek, “Büyük ihtimalle bunlar aynı kişiler tarafından yapılmıştır. Çünkü üç okulumuzda da aynı yöntemle kapılar kırılmış, dolaplar açılmış ve malzemelere zarar verilmiştir. Bunu yapanlar parmak izi bırakmamak için eldiven kullanmış ve tespit edilmemek için kamera kayıt cihazlarını da beraberinde götürmüşlerdir. Ancak bir okulumuzda kamera kayıt cihazı gizli bir bölmede olduğu için bu kişiler bu okulumuzdaki kamera kayıt cihazını götürememişlerdir. Bizlerde şimdi bu kamera kayıtlarından mevcut kişilerin yakalanması için girişimlerde bulunacağız. İnşallah bir an evvel bu kişilerin yakalanmalarını ümit ediyoruz” dedi.
Yavuzer, okullardaki hasarların giderilmesi için çalışmaların da başlatıldığını sözlerine ekledi.







