LYS başvuruları sırasında sistem hatası olduğu iddiaları ortalığı karıştırdı. ÖSYM iddiaların doğru olmadığını açıklasa da, tartışmalar sürüyor.ÖSYM Başkanlığından yapılan yazılı açıklamada, basın, yayın organlarında 'LYS için giriş bedelini zamanında yatırdıkları halde bazı adayların başvurularını yapamadıklarına' ilişkin haberlerin yer aldığı hatırlatıldı. ÖSYM sisteminde yapılan her işlemin kaydının tutulduğu ve saklandığı vurgulanan açıklamada, konuya ilişkin daha öncede çeşitli şekillerde gelen talepler üzerine kayıtların incelendiği bildirildi. 15-16, 22 23 Haziran tarihlerinde beş oturumda yapılacak LYS'lere 2 milyon 31 bin 193 aday katılacağı belirtilen açıklamada, 'Sınava katılacak tüm adaylar başvurularını 22 29 Nisan 2013 tarihlerinde ÖSYM sistemi üzerinden sorunsuz biçimde yapmıştır' ifadelerine yer verildi.Açıklamada, şunlar kaydedildi:'Haberde iddia edildiği gibi sistemden kaynaklanan herhangi bir sorun söz konusu değildir. 2013 LYS başvuruları 22 Nisan 29 Nisan 2013 tarihleri arasında yapılmış ve sonlanmıştır. Adayların, LYS için bankaya sınav ücretini yatırdıktan sonra ÖSYM'nin ais.osym.gov.tr internet adresinden başvurularını tamamlamaları gerekmektedir. Başvuruya ilişkin tüm işlemler 2013 ÖSYS Kılavuzunda yer almıştır. Başvuru tarihleri arasında ÖSYM sisteminde hiçbir kesinti olmamıştır.Buna rağmen; merkezimiz, bu yıl ilk kez YGS'de başarılı olmuş ancak başvurusunu yapmamış 498 bin adaya 29 Nisan 2013 tarihinde SMS ile bilgilendirmede bulunmuştur. Habere konu parasını yatırıp başvurusunu yapamayan 4 bin 117 adaya da 'Sınav ücretinin yatırdınız. Başvurunuzu tamamlamadınız. Lütfen ais.osym.gov.tr'ye girerek başvurunuzu tamamlayınız' şeklinde ayrı bir SMS bilgilendirmesi yapılmıştır. Ayrıca başvurusunu yapamayan adayların neden başvuramadıklarına ilişkin bir anket çalışması da çağrı merkezi aracılığıyla yapılmış, hiçbir aday sistemden kaynaklandığına ilişkin hiçbir bildirimde bulunmamıştır.'
Gündem
Yayınlanma: 12 Haziran 2013 - 13:21








