Bu tesbihler sahibine şifa veriyor

21 Ekim 2012 Pazar 16:35
Bu tesbihler sahibine şifa veriyor






Alternatif tedaviye ilginin her geçen gün arttýðý günümüzde, insanlar þifayý taþlarda arýyor. Kalýp taþlarý tespih haline getirip kullananlar, yapýlan temasla sinir ve aðrýlardan kurtulacaðýna inanýyor. Bu inanýþýn günümüzde daha da önem kazandýðýný belirten uzmanlar taþlarýn guatr hastalýðýnýn tedavisinden, stresin yok edilmesine kadar birçok derde deva olduðuna inanýldýðýný aktarýyor.Doðal taþlar estetik bakýmýndan cezbedici olduðu kadar, yaydýklarý enerji ile geçmiþten günümüze kadar ilgi odaðý olmuþ. Hangi taþýn hangi hastalýklara iyi geldiði bilinerek kullanýldýðýnda ise doðru sonuçlar elde ediliyor. Birbirinden farklý görünümde, renkte ve þekilde olan bu harika taþlar yaydýðý pozitif enerjinin yaný sýra, yanlýþ kullanýlan taþlarýn olumsuz sonuçlar doðurabileceði belirtiliyor. Ruha ve bedene iyi gelen taþlarýn sýrrý, içindeki enerjiye, dokunan kiþiye baðlý olarak deðiþiyor. Taþlar ýþýðýný yansýtýrken aldýklarý büyüleyici görünüm herkesin ilgisini çekiyor.Bu harikulade taþlarla temasýn saðlanabileceði en kolay yol ise tespih. Doðada milyonlarca yýlda oluþan taþlar, büyük emekler sonucunda kesiliyor, küp haline getirilip, tespih yapýlýyor. Taþlarýn her bir tanesinde ayrý bir hikaye mevcut. Her bir tespih tanesinde ayrý bir emek söz konusu. Küp haline getirilen tespihler zýmparada silindir hale getirilip, torna makinesinde delme iþlemine gidiyor. Her bir tespih tanesi tek tek deliniyor. Bu iþlem ise hata kabul etmiyor. En ufak bir hatada ‘tane’ çöpe gidiyor. Bu yüzden usta büyük bir dikkatle iþini yerine getirmeye çalýþýyor. Tespihler delindikten sonra ise cilasý yapýlýyor. Yapýlan bu uygulamanýn sonucunda ise taþ parlatýlýyor ve daha zarif bir görünüm alýyor. Tek bir ipten geçirilen 33 emek, 33 boncuk baðlanýyor. Tespihin belki de en zor iþi ‘imame’sini yapmak. Ýmameyi her tespih ustasý yapamýyor. Bu iþe yýllarýný vermek gerekiyor. Usta, Ýmameyi de büyük dikkatle yapmaya çalýþýyor. Ýmamenin her kývrýmýnda usta ayrý ter akýtýyor. Usta, imameyi deyim yerindeyse bir heykeltýraþ ustalýðýyla iþliyor. Ýmame de boncuklar gibi parlatýlýyor ve baðlanan tespihin baþýna takýlýyor. Kimine göre þifa kaynaðý, kimine göre stres atma aracý, kimine göre ise büyük bir hobi olan tespihimiz vitrinlerde yerini alýyor.‘KEHRÝBAR GUATR HASTALIÐINA, OLTU AÐRIYA ÝYÝ GELÝR’Deðerli taþlardan yapýlmýþ tespihlerin birçok hastalýða iyi geldiðine ve stresi atmada önemli rol oynadýðýna inanýldýðýný belirten tespih imalatçýsý Hayrettin Yýlmaz, bazý taþlarýn özelliklerini þöyle anlatýyor: “Kehribar tespihleri daha çok saðlýk için, guatr için kullanýyorlar. Bazý müþteriler meraktan ziyade hastalýðý için bu tespihleri satýn alýyor. Oltu taþýnýn aðrýya iyi geldiði söylenir. Kan taþýnýn hafýzanýn kuvvetlenmesine, akikin ise strese iyi geldiði ifade edilir. Doðal taþlarýn hepsi mineralden oluþtuðu için vücuttaki olumsuz enerjiyi alýrlar. Hepsinin saðlýða faydasý vardýr.”’OSMANLI ZAMANINDA HEKÝMLERÝN KUKA KULLANMA MECBURÝYETÝ VARDI’Plastik tespihlerin insan saðlýðýna zararý olabileceði uyarýsýnda bulunan Yýlmaz, kuka taþýnýn Osmanlý zamanýnda hekimlerin kullanma mecburiyetinde olduðunu, bu taþýn eldeki mikrobu öldürdüðünü dile getiriyor.Taþlarýn dünya yaratýlýrken, (big bang) büyük patlama esnasýnda ortaya çýkan sert cisimler olduðunu vurgulayan Terapist Erkan Kadak ise, “Bu sert cisimler, dünya yaratýldýðý esnada yayýlan enerjiden, belli titreþim üzerine þekil aldýlar. Kimisi bu taþlarý tespih yapýp Allah’ý zikrederken, kimi de üzerindeki titreþimler sayesinde etkileniyor. O etkiler düþünceye tesir ediyor. Düþünceler de eyleme, eylemler de sonuçlara tesir ediyor. Dolayýsýyla da insanlarýn bu etkileþimden hayatlarý deðiþiyor. Birçok kral da, padiþah da taþlarý kullanmýþlardýr. Bunlarýn etkilerini bilmiþlerdir. Özellikle Osmanlý Ýmparatorluðu’nda padiþahlar yabancý sefirleri kabul ederken, farklý odalarda, farklý taþlarý kullanarak sefirleri karþýlýyormuþ. Sefere gidince farklý, devleti idare ederken farklý taþlar kullanýyorlarmýþ.” ifadelerini kullandý.‘AVENTURÝN TAÞI DENGELÝYÝCÝ, YEÞÝM TAÞI POZÝTÝF YATIRIMCI’Taþlarla ilgili pek çok örnek veren Kadak ametist taþýnýn, gece uyurken insanlarýn üzerindeki negatif enerjiyi almasý için gece lambasý olarak kullanýldýðýný, yani taþýn karanlýkta ýþýk saçtýðýný aktardý. Türkiye’de en çok kullanýlan taþ cinsinin akik, kehribar ve elmas olduðunu vurgulayan Kadak, “Örneðin; akik taþý baþ aðrýsý yapar. Yüksek tansiyon hastalarýna tamamen zarar verir. Vermiþ olduðu enerji adrenalini arttýrýr. O adrenalin de insanda ciddi rahatsýzlýða sebebiyet verebilir. Kehribar taþý da Türkiye’de kullanýlýyor. Kehribarý sol elinizle kullanmanýz gerekiyor. Ve sol elle kullanýlýnca üzerinizdeki negatif enerjiyi vücuttan atýyorsunuz. Atarken de size verdiði enerji, kazanma ve baþarmaya dair bütün duygularý aktif hale getiriyor. Taþlar da koku gibi hormon deðiþikliðine sebebiyet veriyor. Aventurin taþý duygusal bakýmdan dengeleyici ve depresyona karþý etkili olduðuna inanýlýr. Uçlarýna da yeþim taþýný koyarak, kiþinin daha aktif olmasý saðlanýr. Yeþim taþý insanlarý daha pozitif eden yatýrýmcý taþlardan bir tanesidir.” þeklinde konuþtu.‘TAÞI DA DEÞARJ ETMENÝZ GEREKÝYOR’Bazý taþlarýn zýmparayla silindir hale getirildikten sonra birçok tedavide kullanýldýðýný kaydeden Kadak, “Taþlar insan bedenine gelen olumsuz enerjileri topluyor. Size gelen þey, taþýn üzerine geliyor. Taþlar bunlarý çekiyor. Dolduktan sonra deþarj etmeni gerekiyor. Deþarj iþlemi de iki þekilde oluyor. Birincisi temiz su, ikincisi ise toprakla… Ýnsanýn abdest almasý gibi. Taþý topraklamýþ oluyoruz. Suyla olumsuz enerjisini boþaltmýþ oluyor. Mesela sað bilek taþýmýz; özellikle tokalaþýrken insanlarýn üstündeki olumsuz enerji bileþik kat usulüyle karþýdaki insana geçiyor. Oradaki taþ enerjiyi bloke ediyor. Çok kiþiyle tokalaþýyorsanýz, bu size aðýrlýk verebiliyor. Bu sizde baþ aðrýsý olarak görülebiliyor.” diye konuþtu.
Yorumlar
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.